Atos R&D Poland nie zwalnia tempa

R&D Poland nie zwalnia tempa - opatentowano dwa rozwiązania
Spółka Atos Poland R&D, skupiona wokół badań i rozwoju IT, opracowuje zaawansowane technologie i produkty wnosząc wyjątkową wartość dodaną do wydajności i bezpieczeństwa firmy i jej klientów. W ostatnim czasie zarejestrowane zostały 2 kolejne patenty dedykowane żegludze dalekomorskiej. Dołączyły one do biblioteki ponad 3000 patentów Atos.

Organizacja Atos Poland R&D funkcjonuje na polskim rynku nieco od ponad roku i zatrudnia aktualnie blisko 500 osób. Jej głównym celem jest zapewnienie konkurencyjności Grupy Atos w sektorze IT poprzez tworzenie kompleksowych i innowacyjnych rozwiązań informatycznych. We wrześniu tego roku spółka otrzymała także status Centrum Badawczo Rozwojowego, a w ostatnim czasie zarejestrowano kolejne dwa patenty. 

Liczba nowych patentów jasno pokazuje naszą innowacyjność. Posiadanie patentów zwiększa naszą wiarygodność i jest dowodem wciąż umacniającej się pozycji w obszarze rozwiązań technicznych. – mówi Robert Wichłacz, członek zarządu Atos Poland R&D.

Najnowsze idee zarejestrowane przez spółkę R&D dedykowane są żegludze dalekomorskiej i dotyczą zwiększenia efektywności przy jednoczesnej redukcji emisji CO2 i SO2. Wpisują się więc w globalną strategie Atos, polegającą na oferowaniu rozwiązań przyjaznych środowisku i rozwijaniu zero-emisyjnego świata IT. Oba patenty są ze sobą ściśle powiązane. Pierwszy z nich to Data Driven Optimization Advisor, czyli optymalizacja oparta na zebranych danych.

Proces ten składa się z dwóch części. Po pierwsze, sprawdzamy, jaki był najlepszy poziom wydajności w podobnych warunkach operacyjnych w przeszłości. W przypadku silnika, wydajność można mierzyć zużyciem paliwa w określonym zakresie mocy – mniejsze zużycie oznacza wyższą wydajność. – mówi Jacek Krawczak, Senior Data Scientist w Atos R&D Poland - Następnie identyfikujemy czujniki mierzące najważniejsze parametry fizyczne mające wpływ na wydajność systemu. Na podstawie danych historycznych doradzamy członkom załogi, wskazując, jakie powinny być wartości tych parametrów, aby osiągnąć dobrą sprawność systemu w określonych warunkach eksploatacyjnych lub środowiskowych.

Drugie z proponowanych rozwiązań to Soft Controller. Rozwiązanie to może przejąć kontrolę nad systemami, gdy czujniki SO2 lub CO2 przestaną działać. Odbywa się to na podstawie wzorców z danych historycznych, które pozwalają na pracę systemów z zachowaniem wymaganych norm emisji.

Przemysł morski ma bardzo surowe zasady ochrony środowiska. Statki muszą mierzyć poziom dwutlenków siarki i węgla w spalinach, raportować ich wartości i nie przekraczać dopuszczalnych poziomów. – wyjaśnia Jacek Krawczak- Czujniki SO2 są dość drogie i trudne do wymiany, jeśli zostaną uszkodzone na otwartym morzu. Jeśli statek nie może zgłosić poziomu dwutlenku siarki, musi wrócić do najbliższego portu i wymienić czujnik albo zapłacić wysoką grzywnę. Oba scenariusze skutkują wysokimi kosztami. Soft Controller jest w takiej sytuacji idealnym rozwiązaniem.

Opatentowane narzędzia są aktualnie wdrażane na pierwszych statkach. W najbliższych miesiącach zebrane dane i informacje od członków załóg będą zbierane i opracowywane w celu dalszego doskonalenia nowych rozwiązań. Pozwoli to w niedługim czasie oferować coraz doskonalsze usługi dla klientów Atos.

 

 
#

Administrator Klastra

 +48 42 631 29 20

adres email

Fundacja Politechniki Łódzkiej, ul. Żeromskiego 116 90-924 Łódź